موسیقی بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی

شاید یکی از جذاب‌ترین مسیرها برای یادگیری زبان انگلیسی گوش دادن به آهنگ‌ها و ترانه‌های انگلیسی باشه. لازم نیست به دقت گوش بدی، لازم نیست سعی کنی کلمه‌ای رو حفظ کنی، اصلا و ابدا لازم نیست هیچ فشاری به خودتون بیارین. هندزفری رو به گوشیتون وصل کنین و دیگه تمام.شاید باورش سخت باشه ولی به مرور زمان یاد می‌گیرین. من و خیلی از دوستایی که میشناسم همینجوری انگلیسی رو یادگرفیتم.

از چه نوع موسیقی شروع کنیم؟

خب طبیعتا هرچی غیر کلاسیک، چون شعری نداره! (خیلی بی‌مزه بود! قبول دارم).
راستش ژانر موسیقی خیلی تفاوتی نداره، هر سبکی که دوست دارین همون رو گوش بدین. راک، متال، پاپ، جز، بلوز، آر اند بی و... هرچی.
هرچی ترانه ساده‌تر باشه برای شروع بهتره. نظر شخصی من اینه که برین سراغ پاپ‌های قدیمی چون شعراشون ساده‌تره و راحت‌تر میفهمین و این که احتمال این که یه نفر از پاپ خوشش بیاد خیلی بیشتر از اینه که از راک یا بلوز خوشش بیاد.

چطوری با گوش دادن به ترانه ها، زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟

  1. گوش بدین، گوش بدین، گوش بدین: اصلی ترین قدم در یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ گوش دادنه. البته نه به اونصورت که جزوی از برنامه‌ریزیتون باشه و وظیفه بدونین. یادتون باشه مه اصل لذت بردنه. اگه از آهنگی خوشتون نیومد عوضش کنین. حدود 10 بار که گوش بدین دیگه ذهنتون به طور ناخودآگاه شروع به حلاجی کردنش میکنه.
  2. یادداشت برداری کنید: خودکار و کاغذ بردارید و شروع کنید به نوشتن. هرچیزی که میتونین از آهنگ متوجه بشین رو بنویسین
  3. متن آهنگ رو نگاه کنید: با نگاه کردن متن اصلی آهنگ به اشتباهاتتون پی میبرین و جاهایی رو که متوجه نشدین رو می‌فهمین.
  4. همراه آهنگ بخونید: آره. چرا که نه؟ اینجوری تلفظ و اکسنت رو هم پیش ‌می‌برین.
  5. لغات جدید رو بنویسین: نوشتن لغات جدید خیلی می‌تونه کمکتون کنه. لازم نیست حفظ کنید. هربار که گوش دادین برگردین ببینین معنیش چیه. خود به خود بعد یه مدت تو ذهنتون حک میشه.

در پست‌های بعدی سعی میکنم آهنگ‌های فاخری که به نظر خودم برای شروع خوبن رو معرفی کنم.
جدا از اینکه گوش دادن موسیقی تاثر شگرفی تو یادگیری زبا به خصوص لیسنینگ داره. توصیه میکنم یه نگاهی هم به آموزش لیسنینگ و اسپیکینگ هم بندازین.
۰ ۰

حروف الفبای زبان انگلیسی

در این قسمت آموزش زبان انگلیسی یا لاتین و حروف الفبای زبان انگلیسی را مشاهده می کنید که این می تواند شروع باشد برای یادگیری زبان انگلیسی…

الفبای انگلیسی دارای ۲۶ حرف است که بسیاری از این حروف در اکثر زبانها مانند فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی و … مشترک هستند.حروف A-E-I-O-Uحروف صدادار و بقیه حروف بی صدا هستند.

حروف الفبا

تفاوت الفبای فارسی و الفبای انگلیسی

حروف الفبای انگلیس کاملا همانند حروف الفبای فارسی نیست، و تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

مخصوصا تفاوت های نگارشی و نبود یک سری حروف فارسی در زبان انگلیسی از جمله تفاوت های اصلی می باشند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.